Самоосвіта




































Самоосвіта 
У пошуках цікавих ідей, практичних порад, 
методичних рекомендацій

Базовий курс «Інтерактивне навчання: інструменти та
технології для цікавих уроків»
















Урок №1. Дистанційне навчання. 

Створення відеоуроку.










Коли опановуєш щось нове - питання показують ступень залученості. Ми завжди раді Вам допомогти, тому маємо текстові підказки в нашому центрі "Питання та Відповіді". Ось посилання на інструкцію, як ним користуватись: https://bit.ly/33IKkYz






Урок №2. Дистанційне навчання. 

Створення відеоуроку.







Підсумки інтернет-конференції «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання»



3 квітня – не просто ще один день карантину, адже у цей день відбулася Всеукраїнська інтернет-конференція «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання». Так-так, карантин карантином, а можливість дізнатися щось нове, цікаве та корисне зайвою ніколи не буде! Тим паче, що зараз саме час поговорити про те, як організувати викладання української мови та літератури в умовах дистанційного навчання.

Алла Баєва – «ЗНО: хвилюватися не можна готуватися»

Цьгорічне ЗНО точно буде особливим хоча б через карантин. Але не варто надто хвилюватися! Звісно, учням не по собі, адже у багатьох був певний план дій, який тепер довелося відкинути. У цій ситуації на допомогу дітям має прийти вчитель, готови допомогти, надихнути та скреативити! Цій темі і присвятила свій виступ лекторка. 
Що ж може зробити вчитель? Перша за все – подбати про емоційне налашутвання (тут допоможуть цікаві меми та відео, мотиватори та образи). А також допомогти спланувати діяльність (розподілити час на теми за програмою ЗНО, працювати з тестовими зошитами, онлайн-уроки, систематичні тренування). При цьому можна використати корисні прийоми:
  1. 1 день – 1 тема (допомагає правильно розподілити час).
  2. SKRUM-дошка (дозволяє організувати та систематизувати роботу).
  3. Розвиток аналітичного та послідовного мислення (допомагає навчитися виділяти головне). 
  4. Навчальні кейси (залучає до співпраці, розвиває вміння систематизувати інформацію).
Також можна запропонувати учням самостійно розробити якісний контент та навіть шпаргалки! Наприклад, у вигляді мемів. Дитяча фантазія не має меж! 
Також лекторка окремо зупинилася на особливостях проведення онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання та навела багато цікавих прикладів активностей, якими можна скористатися у такій ситуації.







                                                       













122 відеозаписи сесій EdCamp вже доступні для безкоштовного перегляду.
Про це йдеться на Facebook-сторінці EdCamp Ukraine.
Записи сесій, панельних дискусій, відкритих уроків і TED-talks Четвертої національної (не)конференції для шкільних педагогів можна подивитись за    посиланням.


Сучасні освітні інструменти для вчителів

У наш час технології та освіта сплетені досить тісно, практично у кожного вчителя є свої улюблені технологічні інструменти, які він використовує у своїй роботі, і які дозволяють йому дістати увагу учнів під час цікавих, захоплюючих шкільних занять.

Але як і все, що має відношення до технології, інструменти безперервно оновлюються, а старі стверджуються, розширюючи сферу застосування або просто додаючи нові функції, більш актуальні для сучасної освіти і затребувані найбільш технологічно підкованими вчителями.

Далі представлений список деяких інструментів освітніх технологій, які зараз так необхідні у арсеналі кожного вчителя, чи то для особистого використання або ж у якості навчальних посібників у педагогічному процесі.

Соціальні аспекти навчання

Наступні інструменти використовують потужності соціальних медіа задля допомоги учням у процесі навчання, а вчителям для взаємодії.

1. Edmodo: Edmodo - це освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook або ВКонтакте, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об'єднавшись навколо процесу навчання у школі. Є також можливість робити записи російською мовою.

2. Grockit: Grockit об'єднує учнів під час навчання, що проходить курсами на цьому великому соціальному сайті.

3. EduBlogs: EduBlogs пропонує надійне і безпечне місце для ведення блогів, як для себе, так і для всього вашого класу.

4. Skype: Skype може бути відмінним інструментом для підтримки зв'язку з іншими педагогами або навіть участі в нарадах у режимі онлайн. Більше того, він може допомогти вчителям співпрацювати з іншими класами, навіть в інших країнах.

5. Wikispaces: Wikispaces дозволяє вчителю поділитися онлайн зі своїми учнями уроками, медіа та іншими матеріалами, дати їм можливість об'єднатися один з одним для співпраці з метою побудови своїх власних освітніх Wiki на Wikispaces.

6. Pinterest: на Pinterest ви можете прикріпити практично будь-яке зображення, яке ви вважаєте цікавим і важливим для розміщення, багато вчителів використовують його як сховище розгорнутих планів уроків, проектів і різних надихаючих матеріалів.

7. Schoology: завдяки соціальному сайту Schoology освітяни можуть керувати заняттями, залучати до них учнів, обмінюватися контентом і спілкуватися з іншими вчителями.

8. Quora: незважаючи на те, що Quora може використовуватися для широкого спектру різних цілей, він слугує відмінним інструментом для педагогів. Його можна використовувати для співпраці і спілкування з іншими професіоналами даної сфери або для залучення школярів у дискусії після занять.

9. Ning: Ning дозволяє будь-якому користувачеві створювати персоналізовані соціальні мережі, які можна чудово використовувати як педагогам, так і учням.

10. OpenStudy: ви можете мотивувати школярів на спільну колективну роботу з вивчення навчального матеріалу, використовуючи соціальний сайт OpenStudy.

11. ePals: одним з найбільш незаперечних переваг Інтернету є можливість зв'язатися з ким завгодно і де завгодно. ePals цим якраз і займається, але орієнтується при цьому на учнів, допомагаючи їм вивчати мови і розуміти різні культури, що відрізняються від їхніх власних.

Безпосередньо навчання

Наступні освітні інструменти допоможуть вам зробити уроки захоплюючими, веселими і цікавими, а головне, більш ефективними.

12. Khan Academy: Khan Academy - багато вчителів використовують цю прекрасну колекцію матеріалів з математики, природничих наук, а також лекції з фінансів і всілякі вікторини, щоб доповнити свої навчальні матеріали.

13. MangaHigh: MangaHigh пропонує вчителям величезну кількість освітніх ресурсів на базі ігрового навчання з математики.

14. FunBrain: якщо ви шукаєте велику колекцію навчальних ігор, ви можете сміливо зупинитися на FunBrain. Тут вчителі можуть знайти для себе наочні захоплюючі і веселі посібники з математики і читання.

15. Educreations: Educreations - це дивовижний онлайн-інструмент для iPad, який дозволяє вчителям (або учням) створювати навчальне відео відповідно до заданої теми. Ідеальний варіант для навчання або демонстрації учнями своїх знань.

16. Animoto: Animoto дозволяє легко створювати відео-уроки або презентації для школи та обмінюватися ними з учнями.

17. Socrative: Socrative доступний для комп'ютерів, мобільних пристроїв і планшетів, це система учнівських відповідей за допомогою ігор та вправ, які можна проходити на будь-якому пристрої. Більше того, вчителі можуть легко відстежувати успіхи учнів і оцінювати їх.

18. Knewton: адаптоване навчання активно обговорюється в даний час і Knewton дозволяє кожному вчителю отримати до нього доступ і активно використовувати. Сайт персоналізує навчальний онлайн контент для кожного студента відповідно до його або її індивідуальних потреб.

19. Kerpoof: на Kerpoof учні можуть отримати незабутню творчу самореалізацію у процесі навчання, використовуючи ігри, інтерактивні заходи, інструменти малювання і багато іншого, що буде для них одночасно і захоплюючим, і пізнавальним.

20. StudySync: StudySync - це освітня платформа з повнофункціональним інструментарієм для викладання та навчання, включаючи цифрову бібліотеку, щотижневі публікації практичного призначення, онлайн-твори і експертні оцінки, базові завдання і мультимедійні уроки. Цей сайт може надати велику допомогу у проведенні шкільних уроків.

21. CarrotSticks: на сайті CarrotSticks вчителі можуть скористатися широким спектром навчальних ігор з математики, даючи школярам можливість попрактикуватися із задоволенням.

Планування уроку та інструментарій

Використовуючи наступні технічні інструменти, ви зможете об'єднати тематично важливі уроки і створення дивовижних і незабутніх учнівських проектів.

22. Teachers Pay Teachers: у вас є відмінні уроки, якими ви хотіли б поділитися? Шукаєте що додати до власного уроку? На сайті Teachers Pay Teachers ви можете зробити обидві речі: продати власні матеріали для проведення шкільного заняття, а також придбати високоякісні ресурси, запропоновані іншими вчителями.

23. Planboard: Planboard - цей дивовижний онлайн-інструмент створений спеціально для вчителів, з ним ви можете оцінити і упевнитися, наскільки добре організовані ваші уроки і наскільки правильно проходить ваш шкільний день.

24. Timetoast: Timetoast є досить-таки відмінним інструментом для учнівських проектів, що дозволяє їм створити зручний, інтерактивний графік реалізації проекту по хвилинах.

25. Capzles: на Capzles представлено безліч різних можливостей для проведення шкільного уроку, там неодмінно знайдеться додаток, що буде відповідати вашим потребам. Capzles дозволяє легко зібрати в одному місці різні мультимедіа, такі як фотографії, відео, документи і навіть пости у блогах, що робить його ідеальним для викладання, навчання або створення онлайн-проектів.

26. Prezi: хочете створити презентації, від яких ваші учні будуть у захваті? Скористайтеся таким онлайн-інструментом як Prezi, який дозволяє легко перетворити ваш урок у щось неймовірне, і навіть дозволяє співпрацювати з учителями.

27. Wordle: створюйте приголомшливі хмари слів за допомогою Wordle, вони стануть відмінним доповненням до уроків (будь-якої) мови.

28. QR-коди: QR-коди (або quick response codes, швидкі коди відповіді) у сфері освіти можна зустріти все частіше і частіше. Якщо ви хочете бути в тренді, вам знадобиться інструмент для створення і управління кодами - такий як Delivr, а також для читання кодів, як будь-який з тих, які перераховані на цьому сайті.

29. Quizlet: Quizlet полегшує педагогам процес створення навчальних посібників для школярів, особливо різних карток, які допомагають легко запам'ятати важливу інформацію.

30. MasteryConnect: наскільки успішність ваших учнів знаходиться у відповідності з державними та іншими базовими стандартами? MasterConnect дозволяє її легко відстежувати і аналізувати, як і інші особливості навчання школярів.

31. Google Docs: за допомогою (російськомовного) Google Docs педагоги разом з учнями та колегами можуть створювати і спільно використовувати документи, презентації, електронні таблиці, а також залишати відгуки та враження про створені учнями проекти.

32. YouTube: не всі школи дозволяють використовувати YouTube, але ж на сайті представлено безліч прекрасних навчальних матеріалів для занять у школі. Є навіть спеціальний освітній канал, орієнтований тільки на вчителів та учнів.

33. TED-Ed: TED є не тільки прекрасним сайтом для отримання натхнення, але також містить численне відео, яке структурується за темою і неодмінно стане корисним для навчання буквально всьому: починаючи з того, як працює болезаспокійливий засіб до шекспірівських сонетів.

34. Glogster: Glogster - це соціальний сервіс, який дозволяє комбінувати музику, фотографії, відео та багато іншого, що ви тільки побажаєте. Тобто дозволяє створювати мультимедійні постери, плакати тощо. Це відмінний спосіб для створення навчальних матеріалів і зручний інструмент для творчих проектів.

35. Creaza: хочете взяти із собою у ХХІ століття свої шкільні проекти? Creaza допоможе вам здійснити задумане, пропонуючи інструменти для мозкового штурму, створення мультфільмів, а також редагування аудіо та відеоматеріалів.

36. Mentor Mob: На Mentor Mob ви чи ваші учні можете створити навчальний плейлист, що є, по суті, колекцією високоякісних матеріалів, які ви можете використовувати для вивчення конкретної концепції.

Корисні інструменти

Наступні інструменти допоможуть вам залишатися на зв'язку, організовувати, а також нарощувати легкість побудови мультимедійних уроків і засобів навчання.

37. Evernote: ви можете збирати прекрасні ідеї, фотографії, записи або ще що-небудь цікаве на своєму акаунті Evernote (російськомовному), маючи доступ до нього у будь-якому місці. Це той інструмент, який ви повинні мати у себе при плануванні уроків.

38. Twitter: в освіті існує безліч способів використання Twitter. Вчителі можуть зв'язуватися з іншими педагогами, брати участь у чатах, ділитися своїми ідеями, або навіть використовувати Twitter під час уроків, щоб достукатися до учнів.

39. Google Education: Google пропонує цілий ряд цікавих ресурсів, що стосуються освітніх технологій для вчителів, в тому числі електронну пошту і сумісні з нею додатки, відео, плани уроків, професійний розвиток і навіть освітні гранти.

40. Dropbox: за допомогою простого безкоштовного (російськомовного) сервісу Dropbox легко зберігати, обмінюватися, і мати доступ до всілякої інформації з будь-якої точки світу.

41. Diigo: Diigo дозволяє використовувати Інтернет немов паперові матеріали, створюючи можливість під час читання щось підкреслити, виділити, зробити закладки, замітки або навіть прикріпити стікер.

42. Apple iPad: Apple iPad - це один з найбільш затребуваних, хоча і вартісних, високотехнологічних інструментів, які використовуються у проведенні сучасних шкільних уроків. Він став улюбленцем педагогів і школярів в багатьох країнах світу.

43. Aviary: Aviary являє собою набір інструментів, які дозволяють легко редагувати зображення, ефекти, зразки, музику та аудіо або ж створювати і змінювати скріни.

44. Jing: якщо ви навчаєте дітей, розповідаючи їм про технології, або про що-небудь інше, хороша програма скріншоту буде вам просто необхідна. Jing - це відмінний вибір, який дозволяє вчителям робити скріншоти у вигляді зображень, відео, редагувати їх і обмінюватися результатами.

45. Popplet: ви і ваші учні можете використовувати Popplet, щоб обговорювати важливі ідеї, створювати інтелектуальні карти, обмінюватися і співпрацювати.

46. Google Earth: Google Earth (російськомовний) може використовуватися як дивовижний і швидкий спосіб навчити учнів географії або розповісти про геологію, про те, що відбувається в будь-якій точці світу.

47. DonorsChoose: вам необхідно фінансування вашого шкільного проекту? Ви можете отримати його за допомогою сайту DonorsChoose, який з'єднує нужденних вчителів з охочими надати фінансову допомогу.

48. SlideShare: на SlideShare ви можете завантажити свої презентації, документи, відео та обмінюватися ними з учнями та колегами. І навіть більше, ви можете скористатися матеріалами, які виклали інші користувачі сайту.

49. LiveBinders: LiveBinders як технологічний інструмент дозволяє зібрати і систематизувати різні ресурси, а також надає інструменти для підключення та роботи інтерактивної дошки.

50. AudioBoo: за допомогою такого інструменту як AudioBoo, ви зможете записати і поділитися аудіо з вашими учнями.

Оригінал статті на сайті Edudemic




Світлина від Видавнича група "Основа".














Google-сервіси в навчальній діяльності викладачів














https://drive.google.com/file/d/0B6y-TSh0wJSAVF84dkRWZllobkE/view















9 бесплатных инструментов для создания цифрового рассказа (Digital Storytelling)












Мережеві технології для вчителя-словесника







        


































 




Коли освіта і технології зливаються — добре.
Коли це збільшує ефективність здобуття знань — ще краще.
Здається, збігає час традиційних шкільних дошок, довгих і нудних пар, а мова викладача підміняється страшним словом «ігрофікація».
Частина провини за це лежить на хмарних сервісах. Як вони змінили підходи до навчання?
«Хмари» підвели користувачів до декількох переваг:
• працювати тепер можна з будь-якого пристрою;
• не думати про втрати даних;
• навчатися дистанційно;
• задіяти в навчанні будь-яку кількість людей;
• прискорити збирання і обробку інформації;
• і багато чого іншого.
Чому "хмари" потрібно використовувати в освіті? 






МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ВЕБІНАР «ТЕХНОЛОГІЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ: ЕЛЕКТРОННІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ»
20 жовтня 2016 року відбувся міжрегіональний вебінар «Технологія фахової майстерності: електронні освітні ресурси та технології», у якому взяли участь методисти районних методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, учителі української мови та літератури Сумської, Кіровоградської областей.









  kindle-381242_1920

             Вчителі як учні: 6 ідей для професійного розвитку

Вчителі можуть вважають себе тими, хто навчається впродовж всього життя (lifelonglearners). Щоб отримувати сертифікацію і підтримувати рівень свого професійного розвитку, вчителі повинні кожних кілька років проходити атестацію знань. Зазвичай, процедура виглядає наступним чином: збирається педрада або атестаційна комісія, заслуховують вчителя чи відвідують його уроки. З одного боку, це можливість для педагогів  підвищити їхню майстерність, а з іншого – не так багато вони отримують від подібної процедури.
Так само як диференційовані уроки призначені для того, щоб задовольнити потреби різних учнів, так вчителі також повинні мати шанс розвиватись професійно, відповідно до своїх потреб і цілей. Це звісно не нова ідея. Багато шкільних адміністрацій намагаються видозмінювати атестаційну процедуру. Проте сама атестація вчителя повинна стати для нього можливістю отримати новий досвід, почати думати по-новому про методи і форми викладання тощо. Ми склали список унікальних ідей, що допомагають підійти до оцінки професійного розвитку вчителя більш індивідуально.
 

ПРОСТІ ПОРАДИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

kindle-381242_1920
КНИЖКОВИЙ КЛУБ. Книжковий клуб дозволяє поєднати вчителів зі схожими інтересами для читання й обговорення нових теорій та практик. Адміністрація може попросити вчительський колектив обрати книгу, яку б вони хотіли прочитати спільно. Або ж запропронувати скласти список книг, які є важливими для розвитку всієї школи і запропонувати вчителям обрати ті, які їм найбільше до вподоби. Книжковий клуб повинен відбуватись регулярно і займати достатньо часу для того, щоб кожен міг висловити свою думку. Наприкінці обговорення книги, вчителі можуть представити ключові тези і наступні кроки, які слід зробити для всього педагогічного колективу. Гляньте на цю статтю, що розповідає про школу, у якій вчителі створили книжковий клуб.

2___

typewriter-801921_1920
ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ. Це найкращий метод для вчителів, що прагнуть створити атмосферу навчання у своєму класі. Це також хороша нагода залучити вчителів до проведення досліджень та створення публікацій в освітньому середовищі. Дослідження діяльності розпочинається із запитання: «Що я можу покращити у своєму класі?». З цього моменту вчитель заглиблюється у дослідження поведінки учнів, а також – у літературу, що пояснює ті чи інші феномени. Це допомагає йому сформувати список речей, які можна випробувати, щоб покращити теперішній статус. Клас перетворюється у міні-лабораторію, адже вчитель випробовує нові речі і вимірює свою ефективність. Якщо прагнете заглибитись у цю тему, прочитайте уривок із книги.

3___

white-board-593309_1920
ОПРАЦЮВАННЯ УРОКУ. Ця практика бере свій початок у японській початковій освіті. Під час опрацювання уроку, вчителі працюють разом над плануванням уроку, зазвичай маючи на меті певні цілі або проведення дослідження. Тоді один вчитель проводить урок у своєму класі, в той час як інші – спостерігають за ним. Після уроку вчителі збираються на обговорення й підсумовують зроблене, після чого наступний вчитель проводить той самий урок у своєму класі з урахуванням зворотнього зв’язку. Група спостерігає за проведенням уроку вдруге, після чого дає свої рекомендації вже більшій частині вчителів. Опрацювання уроку дає вчителям можливість співпрацювати разом і покращити як індивідуальний стиль викладання, так і шкільну вцілому.Опрацювання Уроку від Мілс Коледж дає ширший погляд на цю ідею.

4___

board-784349_1920
НАСТАВНИЦТВО (МЕНТОРСТВО). Зазвичай менторство розглядають як можливість для вчителів, які щойно розпочали викладання. Вчителі з досвідом викладання є чудовим джерелом для нових освітян, які часто потребують допомоги у розпорядженні часом, спілкуванні з батьками, тощо. Проте, менторство може знадобитися вчителям у будь-якому віці, якщо вони розпочинають вивчати щось нове – нові методики, нові технології. Якщо вчитель із великим стажем хоче навчитись, як можна інтегрувати технології у своєму класі – йому необхідно знайти ментора. Ментори надають допомогу інформаційно, у формі зворотнього зв’язку чи порад. Тут є чудова стаття про те, як побудувтаи систему менторства у своїй школі.

5___

female-865110_1920
СПОСТЕРЕЖЕННЯ. Це дозволяє вчителям проникати у світ своїх колег, що може дати їм новий погляд на викладання. Можна помітити нові інноваційні методики організації навчального процесу, взаємодії із студентами та батьками. Спосетерження дозволяють вчителям віднайти нові шляхи викладання – не в теорії, а на практиці.

6___

14598444469_83a5a58000_b
ПОРТФОЛІО. Не завжди сьогодні можна оцінити дітей лише тестами. Дуже часто потрібно створити щось, що може продемонструвати навчальну подорож. Це може стати хорошою можливістю для вчителя пороздумувати над тим, що відбулось з учнем протягом шкільного року. Портфоліо може включати в себе рецензії на прочитані книги, відео-уроки, приклади зворотньгого зв’язку від батьків і т.д.
Вчителі – це вмілі учні, які, щоб залишатись професіоналами, повинні постійно вдосконалювати свої знання і навики. Для цього школам необхідно створити умови, щоб вчителі  мали можливість обирати самостійно, як їм зростати, які цілі перед собою ставити.
Джерело: ПРО. ЗНАННЯ


Культура наукового мовлення 
педагогічних працівників (Катюк Я. Л)


Переглянути презентацію можна за посиланням: 



Конспект уроку української мови, 9 клас

“Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв’язку”

Автор: Учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель Баєва Алла Василівна

Учитель української мови та літератури Баєва Алла ВасилівнаТема: Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв’язку
         Мета:
  • актуалізувати знання дев’ятикласників про складне речення, сполучниковий та безсполучниковий види зв’язків у складному реченні;
  • сформувати поняття про складні речення з різними видами зв’язку;
  • формувати вміння й навички знаходити зазначені види речень у тексті, конструювати їх відповідно до комунікативного завдання, уживати в них розділові знаки;
  • сприяти загальному гармонійному розвиткові особистості підлітка за допомогою мовленнєвого дидактичного матеріалу «Я як особистість».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.





Пошуковик Osvita.Plus допоможе знайти корисні навчальні матеріали

Благодійний фонд MagneticOne.org  запустив пошуковий механізм по освітніх ресурсахOsvita.Plus, на якому можна легко знайти потрібну для навчання інформацію.
Пошуковик було створено для зручності учнів, студентів, учителів, викладачів.
 Ціль проекту — стимулювати молодь України до самоосвіти та використання онлайн-курсів.
Механізм пошуку Osvita.Plus має суттєву перевагу: вузька спеціалізація на освітніх ресурсах. «Незасміченість» системи рекламою дасть можливість сфокусуватись на потрібному матеріалі.
Система міститить ресурси з перевіреними матеріалами, відеокурсами для навчання.
Для того щоб скористатись  пошуковиком, необхідно просто вписати потрібну тему, обрати її та переглянути запропоновані матеріали. Пошуковик швидко надасть якісний матеріал українською мовою тільки із перевірених сайтів.

Інструктивно-методичний 
семінар з української мови та літератури
ХРЦОЯО (27.01.2016)




Вебінар "Урок в одной картинке"


Вебінар "Проектні технології"



Вебінар "Перевернуте навчання"


1 коментар: