Десятикласникам)))

Домашнє завдання 
на 05.10.2018 року для 6(10)-В класу!
Шановні учні, виконайте, будь ласка, 
завдання на окремих аркушах.
1. Подані іменники поставте в потрібному відмінку, розкриваючи дужки. Поясніть особливості вживання відмінкових закінчень.
Зразок: Віддати належне майстру, робітниці, батькові….

Віддати належне (майстер, робітниця, батько, лікар, жінка, товариш, учитель, керівник). Прийти в гості до (ювіляр, Надія, перекладач, сестра, слюсар, дочка, директор, пісняр, теща). Спеціальний одяг на (школяр, робітниця, перукар, друкарка, маляр, гончар, водій, санітарка). Іти (коридор, пуща, бульвар, дорога, тротуар, площа, пустир, вулиця). Завдати збитків (Віктор, фабрика, Ігор, завод, країна, край, друкарня, село, шахта, родина). Боротися з (ворог, зброя, пожежа, вітер, негода, приятель, друг). Покластися на (брат, господар, доля, лікар, сестра, секретар, дружина, товариш, подруга). За (вежа, земля, календар, огорожа, завдання, ніша, інвентар, звичай, буквар, вантаж, машина).
2.    Запишіть іменники, розкривши дужки, поясніть правопис.
Зоре (пад), (пів) Єгипту, (псевдо) наука, (пів) оберт, (худ) пром, (зірви) голова, (пів) Харкова, (гала) концерт, (полу) мисок, мати (й) мачуха, шістдесяти (п'яти) річчя, (пів) юрти, (пів) огірка, (екс) король, (пів) вишні, (крісло) ліжко, (лісо) смуга, (норд) ост.
3. Виконайте тест.
1. На другий склад падає наголос у слові
А черговий               Б псевдонім                   В ознака                           Г осока
2. Букву і треба писати на місці обох пропусків у рядку
А невідомий інду..зм, переможний ф..ніш Б великий еліпсо..д, беззаперечний тр..умф  В надміцний т..тан, радіоактивний цез..й  Г неповторна грац..я, визнаний пр..оритет
3. Чергування приголосних НЕ відбуватиметься в прикметнику, утвореному за допомогою суфікса -ськ- від слова     А викладач         Б козак          В товариш                  Г депутат
4. У фразеологізмах «у вогонь і …», «і кінці в …», «як у … дивитися» замість пропусків має бути слово
А полум’я                   Б прірву                       В воду                         Г безодню
5. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А познімали пальта           Б у чистім полі            В найбільш новіший   Г стежачи за дітьми
6. Неправильно побудовано речення
А Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде   ніколи.
Б Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.
В За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив   замальовки пам’яток.
Г Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він     емігрує.
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике  жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки  дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була  чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась  не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб  струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
7. Стиль тексту –    А розмовний               Б науковий                  В публіцистичний                 Г художній
8. Окремо в тексті треба писати сполуку А не/зліченні    Б не/звіданим    В не/помітно           Г не/потрібне
9. Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ
А молдавські вітри           Б кожний видавався      В хвиля тривання    Г не/потрібне пір’я
10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні  А першому          Б другому        В третьому     Г четвертому
11. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А прислів’я, мавпячий, Київщина                       Б сьогодні, балтієць, дзижчати   В тюбетейка, віджити, щипати                              Г водяний, м’якенький, щиглик    Д тріщить, сум’яття, дев’ять
12. Помилково вжито слово в рядку        А знаний у столиці  Б бувший у користуванні  В охочий відвідати виставку      Г необхідне для кожного      Д прикрі помилки
13. РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку
А екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник  Б орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис  В праце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя  Г проф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка   Д авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’єр
14. Прочитайте фрагмент тексту.
Уперше ступаючи на стародавню бруківку (1)В/вічного міста навесні  1837 року, Гоголь стає обожнювачем (2)Р/рима, його чудовим знавцем. Працюючи над (3)«М/мертвими душами», він часто полишає перо на своєму  вузенькому пюпітрі й відвідує пам’ятки минувшини, розкішні (4)Р/римські  палаци, а до улюбленого друга й порадника (5)К/колізею йде з мольбертом  і фарбами.
З малої букви треба писати слово після цифри      А 1                 Б 2            В 3               Г 4                   Д 5
15. Літеру с на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка
А ..терти, ..чепитися, ..кинути  Б ..творити, ..класти, ..хибити  В ..казати, ..цідити, ..хитрувати  Г ..пекти, ..шити, ..формувати   Д ..клеїти, ..простити, ..цілити
16. Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
А верф, паралель, подорож, мазь                   Б пам’ять, сіль, велич, лазур  В вуаль, буденність, суміш, папороть           Г кров, заметіль, емаль, світлотінь   Д магістраль, ціль, мігрень, пастель
17. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку
А обидва хлопця   Б чотири поверха    В три десятих метри  Г два випускники        Д сто два клена
18. Граматичну помилку допущено в рядку   А обрати нелегкий шлях      Б запобігати руйнування       В захворіти на бронхіт        Г ігнорувати зауваження              Д відправити листа
19. Граматичну помилку допущено в реченні
А Коли ми проходили повз вежу, годинник пробив шосту.  Б На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.  В Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.  Г Годинник пробив шосту, а ми тільки проходили повз вежу.   Д Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину.
20. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
А Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.  Б Як/би не було важко, іди до своєї мети.  В Як/би знав я чари, що спиняють хмари.   Г Як/би там не було, ми мали це перевірити.  Д Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.


12.09.2018
Трішки про редагування





І... згадаємо спрощення в групах приголосних


Запам’ятай!

Вискнути, випускний, тоскно, скнара, скніти, кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути, хворостняк, шістнадцять, шістсот, зап’ястний, надкістниця.

Студентський, компостний, контрастний, гігантський, аванпостний, агентство. 










10.09.2018
Домашнє завдання

Блок  1.
Записати подані слова відповідно до правил орфографії

                 (Будь)ласка, (до)побачення, (на)щастя, (на)жаль, (на)певно, (до)речі, (тому)що, (без)перечно, (в)горі, (що)вечора, (що)денно, (в)шосте, (в)дома, (на)завжди.
·                   То(н,нн)а, ма(н,нн)а, шо(с,сс)е, су(м,мм)а, ма(с,сс)а, ві(л,лл)а, бю(л,лл)етень, ва(н,нн)а, ко(л,лл)ектив, па(н,нн)а, ка(с,сс)ета, мадо(н,нн)а, не(т,тт)о, бру(т,тт)о, пі(ц,цц)а, баро(к,кк)о.
·                  Д_версія, Ваш_нгтон, д_ректор, реч_татив, С_рія, н_котин, к_нжал, ор_гінал, піан_симо, акс_ома, п_жама, дж_гіт,  д_плом, ескадр_лья.

Блок  2 
Виконати тест
                                                                                                
1. Зазначте рядок, у якому в кожному слові літери я, ю, є, ї позначають два звуки:
а) яблуко, зїсти, явір;             
б) лисиця, клятва, злякати;
в) життя, пляма, повітря;
г) глянути, свято, стяг.

                2. У якому рядку слова записані не за алфавітом:
а) порожній, правда, праска;         
б) прибрав, приладив, приніс; 
в) православний, полотно, принада;
г) практика, прати, примітка?

3.  У якому рядку приголосні в усіх словах є твердими:
а) садовод, складність, князювати;    
б) ковзати, скоринка, однокласник;       
в) козак, льодяний, навчати;
г) берег, вечірка, горіховий?

4. Зазначте групу слів, у кожному з яких буквосполучення дж- і дз- позначають один звук:
а) підземний, віджити, дзвонар;  
б) підзолистий, дзвеніти, дзбан;           
в) джміль, джерело, дзьоб;
г) джаз, кукурудза, відзвучати.

5.  У якій групі слів у кожному з них є м’які приголосні:
а) дядько, лялька, дяк;             в) місяць, квітка, сокіл;
б) ведмідь, ряска, мороз;         г) дятел, сокира, листя?

6. У якій групі слів у кожному з них  наголос падає на закінчення:
а) кермо, кропива, ім‘­я;
б) бджола, олень, новий;  
в) читання, завдання, каталог;      
г) подруга, метелиця, дециметр?

7.  У якій групі слів  не можна переносити жодного з них:
а) стежка, кіно, урок;             в) золото, суша, пестливий;
б) юність, твоя, якість;          г) квиток, Юра, розбити?

8. У якій групі слів у кожному з них   зберігається нерухомий наголос в усіх формах:
а) весна, коса, дзвін;              в) завод, риба, дума;
б) вода, учень, друг;               г) парк, дуб, океан?           
                      
9. У якій групі слів у кожному з них   перший склад закритий, другий – відкритий:
а) грядка, гарбуз, стежка;         в) батько, кожух, вітер;
б) білка, сойка, байка;               г) народ, поет, зірка?

10.  У якому з наведених слів  можливий подвійний (паралельний) наголос:
а) алфавіт;                                             в) філософ;

б) книга;                                                  г) подруга?

Блок 3. Додаткове завдання.

Потренуйтесь. Цікавий тест. Пройти тест можна за посиланням: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScS-Xs2WWOkoCSy--1RdQgThnflOgQ-V_lY6xcbNZ7jRfYkdw/viewform




05.09.2018
Пост радості й натхнення!!!
Щиро радію тому, що  сьогодні познайомилась з новим класом! Вірю, що зможемо налагодити гарну співпрацю й досягнемо разом успіху і в ЗНО, і в спілкуванні, і в навчанні)))! Важливо: у дітей на обличчі усмішки, і я теж не могла стриматись! Позитивні враження, приємні емоції, спільні цілі й бажання досягти успіху, спільна праця - формула успіху! Діти, 6-В, я звертаюсь саме до вас: у нас все вийде! Бажаю гарного навчального року всім нам!







А тепер до праці!
Підручник з української мови можна скачати за посиланням))

https://www.slideshare.net/booksss100/1-112665312?ref=https://pidruchnyk.com.ua/1167-ukrmova-10-klas-karaman.html

Підручник з української літератури можна скачати за посиланням))

http://www.gimnazia.sumy.ua/assets/files/pidruchniki/10/ukrainska-lit-paharenko-profilnij-riven.pdf



06.09.2018

Цікаву інформацію до уроку за творчістю Івана Нечуя-Левицького можна знайти за посиланнями:

Біографія автора: 


Текст повісті "Кайдашева сім'я"

Буктрейлер до твору


Фільм "Кайдашева сім'я"

Аудіокнига "Кайдашева сім'я"

Немає коментарів:

Дописати коментар