Які
люди будуть на піку кар'єри через 5 років? Інформація зі звіту про майбутнє
професій на Всесвітньому економічному форумі в Давосі.
У цьому році в
Давосі на порядку денному, крім нової промислової революції, коливань на
фондових ринках, падіння цін на нафту і вирішення міграційних проблем, було
порушено питання про майбутнє професій. Названо список тих умінь, які будуть
потрібні через 5 років.
Список цікавий,
тому що показує дві значні тенденції розвитку людини, суспільства і культури.
Але поки докладніше про кожен з десяти пунктів.
1. Комплексне
багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)
Це означає, що
людина здатна бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком.
Припустимо, приходить дама до лікаря і каже: «Хочу схуднути». А лікар такий
почухав голову і каже: «Ну перестаньте їсти солодке». А там насправді проблема
зовсім не в солодкому, а в ендокринній системі, режимі дня, психологічні
проблеми в сім'ї і так далі. Загалом, цілий комплекс. Так ось, найбільш
затребуваними будуть ті фахівці, які будуть володіти системним, цілісним
підходом до вирішення будь-яких проблем, будуть знати, на що ще звернути увагу,
крім самого очевидного.
2. Критичне
мислення (Critical thinking)
Це такий спосіб
мислення, при якому людина ставить під сумнів інформацію, що надходить і навіть
власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що питання «Чи може все
працює зовсім не так, як ми припускаємо?» допомагає розвитку.
3. Креативність
в широкому сенсі (Creativity)
Творче початок
- це здатність бачити те, чого ще немає. Коли Мікеланджело запитали, як він
створив статую Давида, скульптор відповів: «Я побачив ангела в шматку мармуру,
і мені захотілося звільнити його».
4. Уміння
управляти людьми (People management)
Управління
людьми - це складна наука про те, як лідерам приймати головні рішення. Не
просто про підлеглих, а про Людей. Як мотивувати співробітників так, щоб вони
бігли підтюпцем на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи
його на роботу, і підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як розрулювати
конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці питання - і значить
володіти people management.
5. Взаємодія з
людьми (Coordinating with others)
Це, мабуть,
зрозуміло. Аскетичність може шкодити бізнесу. Якщо ви власник бізнесу, якому
важко спілкуватися з людьми, потрібно найняти того, хто вміє налагодити контакт
хоч з чортом лисим.
6. Емоційний
інтелект (Emotional intelligence)
У 1995 році
американський психолог Деніел Гоулман опублікував книгу «Емоційний інтелект»,
яка підірвала книжковий ринок і стала бестселером (хоча насправді теорія ЕІ
з'явилася набагато раніше). Зараз під емоційним інтелектом розуміється
здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а
також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.
7. Формування
власної думки та прийняття рішень (Judgment and decision-making)
На цьому теж не
будемо зупинятися - тут все ясно. Чи хочеш, чи вмієш - нікому не буде цікаво.
Катастрофічно потрібно буде формулювати свою думку і приймати рішення.
Самостійність у всьому.
8.
Клієнтоорієнтованість (Service orientation)
Судячи з
прогнозів, сфера послуг в світі буде тільки зростати, а хороший сервіс завжди
на вагу золота. Приємно, що українські компанії це розуміють і працюють над
культурою сервісу, незалежно на кого орієнтований їх продукт - на бізнес або
кінцевого споживача. Але ще є куди рости.
9. Уміння вести
переговори (Negotiation)
Уміння ясно
висловлюватися, бути переконливим - трендовий навик. Найприємніше, що з
практикою їм опанувати може кожен.
10. Гнучкість
розуму (Cognitive flexibility)
Когнітивна
гнучкість - це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а
також обмірковувати кілька речей одночасно. До речі, перевірити себе на
когнітивну гнучкість ви можете за допомогою знаменитого тесту Струпа. Він дуже
простий. Швидко скажіть назви кольорів, якими написані ці слова:
Що бачимо в
цьому списку?
5 з 10 навичок
стосуються вміння спілкуватися з людьми, домовлятися і керувати ними, розуміти
і служити їм (це управління персоналом, взаємодія з людьми, переговори,
клієнтоорієнтованість, емоційний інтелект).
Ще 4 сфери з 10
пов'язані зі здібностями мозку: умінням швидко міркувати, бачити суть,
знаходити рішення проблем, генерувати нові проекти та ідеї (комплексне рішення
проблем, креативність, когнітивна гнучкість, критичне мислення).
Висновок
Якщо не знаєте,
що вивчати, то вивчайте людей і їхні потреби, а також тренуйте свій мозок для
складних когнітивних завдань. Нарешті приходить час, коли сам Людина, її
емоції, мотивації і розвиток стає головним в нашому світі.
Джерело: work.ua
Опублікував Ігор Саджениця
Немає коментарів:
Дописати коментар