Питання про мотивацію навчання - це питання про бажання і небажання вчитися. Перше питання: чому і в яких ситуаціях дитина або дорослий хоче вчитися, а в яких не хоче? Друге: як ми можемо вибудовувати середовище, в якому людина захоче вчитися?
В цілому в мотивації навчання можна виділити сім великих факторів, які на неї впливають. Серед них виділять внутрішню, зовнішню та змішану мотивацію.
Фактори зовнішньої мотивації:
✏️Винагорода
Часто ми пропонуємо якісь наліпки, призи, цікаву активність як винагороду.
Часто ми пропонуємо якісь наліпки, призи, цікаву активність як винагороду.
✏️Покарання
Погана оцінка в певному сенсі є якраз такою мотивацією. А бо ж якісь обмеження, на кшталт, сьогодні не будем грати в Kahoot.
Погана оцінка в певному сенсі є якраз такою мотивацією. А бо ж якісь обмеження, на кшталт, сьогодні не будем грати в Kahoot.
Із зовнішньою мотивацію потрібно бути дуже обережним, адже вона може вбивати креативність та з часом інтерес. Варто використовувати лише для того, щоб з'явилася внутрішня мотивація і протягом недовгого часу.
Фактор змішаної мотивації:
✏️Сенс навчання
Може бути як зовнішньою, коли ми вчимося для когось, а бо ж внутрішньою, коли сенсом є внутрішні причини людини.
Може бути як зовнішньою, коли ми вчимося для когось, а бо ж внутрішньою, коли сенсом є внутрішні причини людини.
Фактори внутрішньої мотивації:
✏️Інтерес
Його підігрівають помірною новизною, успіхом і різноманітністю інформації. Саме з нього починається пізнання.
Його підігрівають помірною новизною, успіхом і різноманітністю інформації. Саме з нього починається пізнання.
✏️Автономія
Можливість самому визначати те, що людина робить, будь то дитина або дорослий. Можна давати можливість обрати собі пару для групової роботи, або ж обрати завдання для виконання.
Можливість самому визначати те, що людина робить, будь то дитина або дорослий. Можна давати можливість обрати собі пару для групової роботи, або ж обрати завдання для виконання.
✏️Відчуття власної компетентності.
Якщо дитині вселяти, що він нічого не може і не вміє, то у нього падає мотивація. Якщо він вважає, що все може, у нього зростає зацікавленість в навчанні. Тому одне з найголовніших завдань учителя-показувати динаміку розвитку навичок у учня. А для цього важливий грамотний зворотній зв'язок.
Якщо дитині вселяти, що він нічого не може і не вміє, то у нього падає мотивація. Якщо він вважає, що все може, у нього зростає зацікавленість в навчанні. Тому одне з найголовніших завдань учителя-показувати динаміку розвитку навичок у учня. А для цього важливий грамотний зворотній зв'язок.
✏️Позитивні взаємини з оточуючими.
Коли люди можуть між собою спілкуватися, вони самі про щось домовляються. Це краще впливає на навчальну мотивацію, ніж коли учень робить щось один. Також нам потрібно відчувати свою значущість серед інших. Подяка за допомогу або ж за гарне питання, це усе підвищує мотивацію. Взаємини в навчальній групі дуже впливають на результати навчання. Гарно це показано у фільмі "Вільні письменники".
Коли люди можуть між собою спілкуватися, вони самі про щось домовляються. Це краще впливає на навчальну мотивацію, ніж коли учень робить щось один. Також нам потрібно відчувати свою значущість серед інших. Подяка за допомогу або ж за гарне питання, це усе підвищує мотивацію. Взаємини в навчальній групі дуже впливають на результати навчання. Гарно це показано у фільмі "Вільні письменники".
Немає коментарів:
Дописати коментар